Sunday, April 5, 2009

Sokong BN jika 5 pemimpin Hindraf dibebaskan....

Sekiranya tiga lagi pemimpin Hindraf dibebaskan, masyarakat India akan memberikan sokongan penuh kepada BN dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang, dakwa sepupu salah seorang pemimpin Hindraf yang masih ditahan di bawah ISA.

"Hari ini kita dengar perdana menteri akan datang. Kita minta beliau bebaskan tiga lagi pemimpin India.

bm lima tahanan hindrafKalau bebas kita semua orang India akan sokong BN," kata A Latha, sepupu kepada K Vasanthakumar - salah seorang daripada lima pemimpin Hindraf yang ditahan di bawah ISA.

Empat orang lagi pemimpin Hindraf yang ditahan di bawah ISA ialah P Uthayakumar, M Manoharan, R Kenghadharan dan V Ganabatirau.

Ganabathirau dan Kenghadharan dibebaskan pada jam 1.20 petang ini dan dihantar terus ke kediaman mereka di Shah Alam dan Kelana Jaya, Selangor.

Latha berkata, keputusan itu dimaklumkan kepadanya oleh Vasantha sendiri kepadanya dalam pertemuan ringkas setengah jam di pusat tahanan itu pagi tadi.

Beliau berkata demikian kepada pemberita tengah hari tadi, setelah dua hari berturut-turut berkumpul bersama ahli keluarga dan penyokong pemimpin Hindraf teresbut, di depan Kem Tahanan Kamunting bagi menyaksikan pembebasan dua pemimpin organisasi itu.

Mahu jumpa PM

Lima minit selepas Ganabathirau dan Kenghandharan dibebaskan, lapan lagi tahananan - dua daripada Jemaah Islamiah dan enam Darul Islam Sabah dibebaskan.

Sebelum itu, pada 10.45 pagi, tiga tahanan ISA warga asing dibebaskan dan dibawa pergi dalam sebuah van.

Latha juga berkata, Vasanthakumar bersedia berkempen bagi memastikan kemenangan BN dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang.

Ditanya sama ada sepupunya itu dapat memaafkan kerajaan pimpinan BN yang menahannya selama ini,

Latha berkata, perkara itu "boleh dilupakan".

Beliau juga menyatakan hasrat bertemu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagi menyampaikan perkara tersebut.

Bermula awal pagi, kira-kira seratus pemberita, penyokong dan ahli keluarga dua pemimpin Hindraf itu

berkumpul di depan pagar utama kem itu bagi melihat pembebasan mereka.

0 comments: